Thursday, May 6, 2010

Patin

Ikan patin gulai tempoyak memang feberet Wan... dari kecik lagi... leh tambah nasik tiga empat kali kot... hehehe... so selalunya kita nampak ikan yg dah digulai... kali ni, dgn bantuan adik Wan, kita lihat ikan patin tu, sebelum disiang dan digulaikan...


Adik Wan ditugaskan untuk menyiapkan ikan utk digulaikan... Besar giler ikan ni...

Ada telur...

Setelah dipotong2...


Akhirnya dimasukkan dalam gulai tempoyak dan hasilnya --> http://thewanonly.blogspot.com/2009/10/patin-tempoyak.html
Wan tak tau pun Patin ni sebenarnya adik beradik ikan keli AKA catfish? Wan terbaca dalam artikel majalah apa entah... nanti Wan tengok semula dan postkan kat sini :)

4 comments:

simieY said...

patut la ade iras2 ikan keli.ekekee

dyea irdina said...

uishh besaqnya ikan..tp mesti best kan masak tempoyak....terhidu baunya

Mazru Majid said...

hmm...

kalo dpt makan patin sungai yg ori tu lg best,daging best,x sama dgn yg kolam tau yg sangkar..

rege pun boleh tahan..sekilo mau rm80 gitu,dulu la skrg tah lg kurang ka lg naik wallhualam.

The Wan And Only said...

patin sungai yg liar tuh susah giler nak dpt... huhuu

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails