Tuesday, November 10, 2009

Food Promotion

Ada promo best nih... Wan teruja giler dah ni... harus lunch ni kuar jap gi makan2... ehehhe...




Sushi King tengah wat promo Salmon... Wan suka giler Salmon, especially smoked... yummy...

Ada sesapa nak join tak? :)

More info @ Everyday.Com.My

Monday, November 9, 2009

Marmalade

Last month masa pegi refund tiket Beyonce kat PJ, singgah kat Bangsar kejap for lunch... kat Bangsar Village II... Marmalade... courtesy of my colleague, Keith Kam...



Cozy sangat entrance...

Marmalade ni jem buah Australia...


Masuk2 jer dah nampak pelbagai desserts... tergoda iman...

yang tengah tu... nampak best giler...


Ni lak, muffins and cupcakes kat sebelah kaunter...


View layout restoran dari seat kitaorang...



Ice Blended Orange Mint, best... cooling di tengahari yang terik


Lama gak pikir nak order apa... in the end Wan order Smoked Salmon Quiche... memang best and filling tapi Smoked flavor tu dah hilang sbb rasa telur dan cream lagi kuat... takpe2, Wan still enjoy makan... pasni nak pegi Sushi King makan Smoked Salmon sushi... hehehe... nampak tak salad dia guna dressing apa? Olive Oil ngan Balsamic Vinegar... simple yet delicious

Colleague Wan makan sandwich... Asian Delight...


Pastu dia ajak share cupcake oren nih...



Sebelum balik, waiter tuh bungkuskan Oreo Cheesecake ni utk Keith (sbb Keith baik ngan diaorang) tapi Keith kasik kat Wan... petang tuh Wan bedal la cheesecake tuh... sedap giler... kembung sampai ke malam... hehehe



Lunch Sponsored by Keith... hehehe...


Sunday, November 8, 2009

Asam Pedas Melaka








Baru balik dari Melaka. Treasure Hunt Jabatan Warisan. Sedap gak Asam Pedas Pari nih...





Thursday, November 5, 2009

Dapur Sarawak

My ex-boss baru beli Exora so that time, dia selalu la ajak colleagues suma gi jenjalan and makan... so ari tu dia bawak pegi Dapor Sarawak kat Setapak.
Mahmud Ali Basha nyer kedai... sesapa ingat/tau sapa dia ni?
Wan order air Asam Boi

Laksa Sarawak (agaknya... hehehe... lupa... bukan Wan order nih)

Mi Kolok (colleague order, mmg kuah dia asing...)


Mi Kolok Goreng (Wan order, best giler...)

Dah kembung makan mi kolok, terbau lak bubur kacang durian... wajib la makan... yum2




Wednesday, November 4, 2009

Food Court KLCC

Lepas kejer, gi singgah kat KLCC jap ngan colleagues... ada yg mengidam nak makan pasta kat Cafe Milano kat food court tingkat 2...


Wan gi order Salmon Steak... sedap, tak ingat la kedai mana... tapi kalau dari escalator tu kena pegi kanan, satu deret ngan Kyros Kebab tapi jauh ke dalam sket...

Yang ni order dari Cafe Milano... yummy


Colleagues (dalam kenangan): Essan, Husna dan Zafirah... kat bekgraun tuh Cafe Milano...



Monday, November 2, 2009

Red Box

Salah satu aktiviti bebudak opis Wan adalah karaoke. Suma kaki karoks... pantang ajak, musti ramai yg pegi... sora sedap2 lak tuh... so kekadang lunch time kitaorg turun Bukit Bintang jap untuk karaoke kat Red Box Low Yat.

Lunch time kita cuma bayar untuk set lunch aja... nyanyi tu ala2 free...


Lamb Chop


Chicken BBQ Rice

My colleagues...


Kira murah la... untuk dua jam, bayar makanan aja... paling murah RM9... :)

Wednesday, October 28, 2009

Donat

Ari tu pegi Low Yat utk karaoke masa lunch... tetiba teringin nak makan Big Apple donut..

Best... especially yg ujung tuh... ada durian cream kat dlm... :)


Tuesday, October 27, 2009

Lunch

Dah bosan lunch kat cafe... so ari ni tadi kitaorg order makanan... delivery... Nando's... tetiba sorang colleague ni announce dia nak order gak... Angry Mango Chicken Sandwich...

Ni dia... Angry Mango Chicken... tak pernah dengar or try... mango itself memang sedap... tapi kalau makan ngan salmon, abis flavor salmon tu... dah tak rasa salmon... rasa mango jer... ngan udang sedap gak... kat Pavilion food court, Vietnam Kitchen ada Mango Prawn wrap... best...

Mango ngan ayam should be okay kot... lepas ni nak cuba order... :)

Monday, October 26, 2009

Italiannies

Seperti yang dijanjikan, pics from Italiannies... best gak seat kitaorg, paling hujung, tepi tingkap dan nampak view... walaupun view takde la menarik sangat...

Complimentary... roti cicah olive oil n balsamic vinegar... best...


7up (leh refill sampai kembung)

Appetiser - Quattro Platter (ada sotong goreng, cheese balls... lagi dua tu lupa lak apa)

My order: Shrimp Fra Diablo

My fren's: Chicken Parmagiano
Sedap gak lar makanan kat sini... portions dia besar, sesuai la ngan harga dia yg agak besar gak... ehhehehe... so next time, order satu jer, leh share... kembung giler lepas makan tu...
Ni dia view dari meja kitaorg...


Oh, Italiannies ada lunch set menu yang agak murah... 12 hingga 3 weekdays aja...

Friday, October 23, 2009

Kuantan 2

Sambungan post semalam...

These are my family: (l-r) my niece, my nephew, my sis, my brother...
dalam hall wayang tuh, tunggu Cloudy with a Chance of Meatballs start...


After the movie, suma kebuluran... terus serbu Pizza Hut

Large Hut's Platter: Calamari, Prawns, Chips

Meatball Spaghetti, Qarim terliur tengok dalam movie...

My sis order Baked Meatballs... pun sebab terliur tengok movie tadi

Ni Baked Seafood Rice, my brother and niece order

I order wings... Pizza Hut ada 2 wings baru... yang ni BBQ

Yang ni chilli...

Dah selesai dah makan... hehehe...

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails